Trzemeszno

Czwartek, 6 kwietnia 2023 | dodano: 06.04.2023Kategoria pow. sulęciński

W Trzemesznie byłem miesiąc temu. Wspominałem wtedy o żydowskim akcencie w historii miejscowości. Dziś wypuściłem się na poszukiwanie dawnego cmentarza żydowskiego i wspomnianego w poprzednim wpisie Babskiego Uskoku. Oczywiście ruszyłem na żywioł, bez jakichkolwiek współrzędnych. Skutek poszukiwań oczywisty, nic nie znalazłem. Jedyny sukces to to że przyjemnie spędziłem kilka godzin w terenie a pogoda dopisała.
    Jadąc do Trzemeszna unikałem szos, jedynie nie udało się ominąć Lubniewic. Przejechałem przez Uroczysko Lubniewsko, czarnym i żółtym szlakiem dotarłem pod stację w Trzemesznie i tu skończyły się sukcesy. Jeżeli chodzi o Babski Uskok nigdzie nie natrafiłem na współrzędne ani jakiekolwiek wskazówki gdzie szukać, więc po zwiedzeniu kilku lepszych dróg odpuściłem. Założony w połowie XVIII wieku kirkut ominąłem. W domu sprawdziłem że zabrakło mi cierpliwości, leży nieco głębiej w lesie niż zakładałem.
    Powrót przez Grochowo, Nową Wieś i Goruńsko.

Strefa zapowietrzona
Strefa zapowietrzona.

Stary Zamek w Lubniewicach
Tzw. Stary Zamek w Lubniewicach. W remoncie od niepamiętnych czasów.

Bobry działają
Bobry działają na Czerwonym Potoku w Uroczysku Lubniewsko.

Garnek Kocha
Garnek Kocha.

Dla upamiętnienia wielowiekowej obecności Żydów w Trzemesznie
Dla upamiętnienia wielowiekowej obecności Żydów w Trzemesznie.

Z trzemesznieńskiego cmentarza ewangelickiego

Z cmentarza w Trzemesznie

Cmentarz ewangelicki w Trzemesznie
Z cmentarza ewangelickiego w Trzemesznie.

Rower:Kross Dane wycieczki: 79.66 km (45.00 km teren), czas: 05:45 h, avg:13.85 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h