Po Puszczy Noteckiej

Środa, 8 maja 2024 | dodano: 08.05.2024

Dziś wypuściłem się do Puszczy. Trasa w głąb lasu bezpośrednio do Jezierc, powrót do Murzynowa improwizowany, od Murzynowa przez Kijewice.  Przy okazji chciałem sprawdzić swoją pamięć dotyczącą kamieni pamiątkowych oznaczonych na mapach jako "Denkstein". W tym rejonie zaznaczono ich trzy; w tym najbardziej znany "Alexander-stein", ukryty w młodniku kamień z krzyżem maltańskim i datą "1917" i ostatni z nich będący stelą z kotwami i szczątkiem żeliwnej tablicy. Dwa pierwsze odszukuję bez problemu, na ostatni zazwyczaj wpadam przypadkowo. Dziś się nie udało.
   Po drogach pożarowych z których korzystałem niedawno puszczono równiarkę która zniwelowała koleiny ale równocześnie przeorała piaski. Dla samochodów problem pewnie jest niewielki. Jednak dla mnie jest poważny, naruszony suchy piasek staje się dla kół rowerowych nieprzejezdny. Niestety trzeba było niekiedy brnąć po nim pieszo.

W Puszczy
W Puszczy.

Denkmalstein
Denkmalstein.

Alexander-Stein
Alexander-Stein.

Rower:Kross Dane wycieczki: 38.96 km (28.00 km teren), czas: 03:15 h, avg:11.99 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

U mnie drogi leśne (szutrwowo-tłuczniowe), także naprawiono, choć kosztem o których wspominasz, można się zakopać, a jak wracałem parę dni temu z Sądowa, to aż mi ludzie z samochodu mówili, zwolnij szefie, bo Cię zakurzymy..