Do Puszczy - Trąbki (Pechlüge)

Niedziela, 5 listopada 2023 | dodano: 05.11.2023

Kiedy niemal miesiąc temu wybierałem się Pechlugi (od Pechlüge) wszystko sprzysięgło się przeciwko. Po usunięciu awarii nie było sensu wybierać się na wieczór do lasu. Poprawna nazwa tego miejsca brzmi Trąbki ale znani mi mieszkańcy najbliższej osady, Krobielewka, używają nazwy Pechluga więc ja za ich przykładem też.
    Swojego czasu szukałem jakichś bliższych informacji o tej osadzie, wszystko co znalazłem zawiera się w relacji z bliźniaczej wycieczki sprzed kilku lat.  Tu również urodził się Karl Giering, brunatna postać epoki nazizmu. Giering pracował w centrali gestapo, był szefem referatu zajmującego się zwalczaniem dywersji. Jego szczególnymi osiągnięciami było; śledztwo w sprawie zamachu na Hitlera w 1939 r. w Monachium, rozstrzelanie w Moskwie kłopotliwych dla Stalina niemieckich komunistów którzy zostali w 1940 przekazani dla gestapo pod warunkiem że nie zostaną wywiezieni z Rosji, a na koniec rozbiciem francuskiej części siatki szpiegowskiej znanej jako "Czerwona Orkiestra". Umknął sprawiedliwości dziejowej umierając na nowotwór w roku 1945.
   Osada po roku 1945 pozostała niezasiedlona. Opuszczone zabudowania uległy zniszczeniu. Poprzednim razem znalazłem ślady zaledwie jednego budynku. Do dnia dzisiejszego zachował się coraz bardziej niszczejący cmentarzyk i poletko użytkowane przez koło łowieckie.

W Puszczy - Ceglarnia
W Puszczy - Ceglarnia, ruiny leśniczówki Zigelei.

W Puszczy - cmentarzyk w Trąbkach (Pechluga)
W Puszczy - cmentarzyk w Trąbkach (Pechluga).

Na myśliwskim poletku w Pechludze.

Poletko w Pechludze

Rower:Kross Dane wycieczki: 59.25 km (40.00 km teren), czas: 05:01 h, avg:11.81 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Teraz 60 km przy tym krótkim dniu, to naprawdę całodniowa wyprawa :)