- Kategorie:
- gm. Bledzew.61
- gm. Brójce.3
- gm. Deszczno.15
- gm. Miedzyrzecz.62
- gm. Przytoczna.37
- gm. Pszczew.35
- gm. Santok.34
- gm. Skwierzyna.31
- Gorzów.27
- kierunek Kostrzyn.9
- Lubniewice.21
- Łagów.10
- MRU.51
- Nowa Ameryka.1
- okolice Trzciela.18
- ponad 100 km.196
- ponad 200 km.7
- pow. gorzowski.19
- pow. międzychodzki.51
- pow. nowotomyski.4
- pow. słubicki.5
- pow. strzelecko-drezdenecki.32
- pow. sulęciński.67
- pow. świebodziński.28
- Poznań.4
- Puszcza Drawska.8
- Puszcza Gorzowska.8
- Puszcza Notecka.65
- Puszcza Rzepińska.5
- Rodzinne strony.7
- Stare nekropolie i mauzolea.13
- Szamotuły.1
- Wielkopolska.43
- Zachodniopomorskie.10
- Zbąszynek.2
Nad Jeziorną
Sobota, 14 października 2023 | dodano: 14.10.2023
Podczas którejś z letnich wycieczek w okolice Kęszycy Leśnej na jednej z leśnych dróg w rejonie Jeziornej mijałem plac budowy. Dziś zajechałem sprawdzić postępy. Popełniłem jednak niewielki błąd taktyczny, kierowałem się bowiem do miejsca w którym wtedy zauważyłem budowę. Dlatego dokonałem odbioru jedynie jednej części; od nasypu dawnej linii kolejowej z Kurska do Kęszycy, do szosy Międzyrzecz-Sulęcin. W ten sposób została mi do sprawdzenia druga część, prowadząca gdzieś w kierunku Jeziora Kęszyckiego
Kilka słów o wspomnianej wyżej linii kolejowej. W drugiej połowie lat trzydziestych ubiegłego wieku podczas budowy Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego dla transportu materiałów i zaopatrzenia zbudowano specjalną linię która łączyła się z siecią kolejową Rzeszy z jednej strony w Kursku a z drugiej w Staropolu. Do dnia dzisiejszego zostały po torowiskach tylko wykopy i nasypy (niektóre imponującej wysokości, np. w dolinie Jeziornej sięgające czubków drzew). Odcinek z Kurska do Kęszycy do lat dziewięćdziesiątych wykorzystywali stacjonujący w Kęszycy Rosjanie. Dziś czasem po tym nasypie skracam sobie drogę do Kurska. Nawiasem, nasyp aż się prosi żeby usunąć z niego betonowe podkłady i poprowadzić po nim ścieżkę rowerową zanim całkowicie wchłonie go przyroda.
Powrót do domu przez Kursko i Bledzew.
Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
Kilka słów o wspomnianej wyżej linii kolejowej. W drugiej połowie lat trzydziestych ubiegłego wieku podczas budowy Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego dla transportu materiałów i zaopatrzenia zbudowano specjalną linię która łączyła się z siecią kolejową Rzeszy z jednej strony w Kursku a z drugiej w Staropolu. Do dnia dzisiejszego zostały po torowiskach tylko wykopy i nasypy (niektóre imponującej wysokości, np. w dolinie Jeziornej sięgające czubków drzew). Odcinek z Kurska do Kęszycy do lat dziewięćdziesiątych wykorzystywali stacjonujący w Kęszycy Rosjanie. Dziś czasem po tym nasypie skracam sobie drogę do Kurska. Nawiasem, nasyp aż się prosi żeby usunąć z niego betonowe podkłady i poprowadzić po nim ścieżkę rowerową zanim całkowicie wchłonie go przyroda.
Powrót do domu przez Kursko i Bledzew.
W lasach nad Jeziorną.
Na nasypie dawnej linii kolejowej do Kęszycy. Na zdjęciu tego nie widać ale w tym miejscu ma on ok. 20 m. wysokości.
Nowa droga, na razie w nieznane.
Nowa droga nad Jeziorną. Czeka na przecięcie taśmy :).
Okolice Kurska, nieczynny szlak kolejowy z Międzyrzecza do Rzepina.
Rower:Kross
Dane wycieczki:
55.51 km (18.00 km teren), czas: 03:27 h, avg:16.09 km/h,
prędkość maks: 0.00 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
K o m e n t a r z e
Nie ma jeszcze komentarzy.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!