Nad Jeziorną

Sobota, 14 października 2023 | dodano: 14.10.2023
     Podczas którejś z letnich wycieczek w okolice Kęszycy Leśnej na jednej z leśnych dróg w rejonie Jeziornej mijałem plac budowy. Dziś zajechałem sprawdzić postępy. Popełniłem jednak niewielki błąd taktyczny, kierowałem się bowiem do miejsca w którym wtedy zauważyłem budowę. Dlatego dokonałem odbioru jedynie jednej części; od nasypu dawnej linii kolejowej z Kurska do Kęszycy, do szosy Międzyrzecz-Sulęcin. W ten sposób została mi do sprawdzenia druga część, prowadząca gdzieś w kierunku Jeziora Kęszyckiego
    Kilka słów o wspomnianej wyżej linii kolejowej. W drugiej połowie lat trzydziestych ubiegłego wieku podczas budowy Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego dla transportu materiałów i zaopatrzenia zbudowano specjalną linię która łączyła się z siecią kolejową Rzeszy z jednej strony w Kursku a z drugiej w Staropolu. Do dnia dzisiejszego zostały po torowiskach tylko wykopy i nasypy (niektóre imponującej wysokości, np. w dolinie Jeziornej sięgające czubków drzew). Odcinek z Kurska do Kęszycy do lat dziewięćdziesiątych wykorzystywali stacjonujący w Kęszycy Rosjanie. Dziś czasem po tym nasypie skracam sobie drogę do Kurska. Nawiasem, nasyp aż się prosi żeby usunąć z niego betonowe podkłady i poprowadzić po nim ścieżkę rowerową zanim całkowicie wchłonie go przyroda.
    Powrót do domu przez Kursko i Bledzew.

W lasach nad Jeziorną
W lasach nad Jeziorną.

Na byłym nasypie lini kolejowej
Na nasypie dawnej linii kolejowej do Kęszycy. Na zdjęciu tego nie widać ale w tym miejscu ma on ok. 20 m. wysokości.

Nowa droga, na razie w nieznane.

Nowa droga nad Jeziorną
Nowa droga nad Jeziorną. Czeka na przecięcie taśmy :).

Okolice Kurska, szlak kolejowy z Międzyrzecza do Rzepina
Okolice Kurska, nieczynny szlak kolejowy z Międzyrzecza do Rzepina.

Rower:Kross Dane wycieczki: 55.51 km (18.00 km teren), czas: 03:27 h, avg:16.09 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h