Dziersławice

Poniedziałek, 9 października 2023 | dodano: 09.10.2023

Zmniejsza mi się baza okolicznych ciekawostek które pozostają do zobaczenia więc siłą rzeczy moje ostatnie wyjazdy mają niewiele wspólnego z dawniejszą turystyką, jednak udało mi się wyszukać miejsce które znane było mi dotychczas jedynie z nazwy. Dziersławice bo o nich mowa leżą gdzieś pomiędzy Glinikiem, Boleminem, Karninem i Bóg wie jeszcze czym ponieważ bardziej szczegółowe rozeznanie się w tamtejszej plątaninie wymagałoby specjalnego przygotowania i szczegółowych map. Krótko mówiąc jeden dom może być w Gliniku, sąsiedni w Dziersławicach a kolejny znów w Gliniku. Pomijając geograficzne dywagacje Dziersławice wypatrzyłem za sprawą nowej drogi prowadzącej z Orzelca gdzieś w kierunku Krasowca. Okazały się kilkunastoma domami rozrzuconymi wzdłuż drogi będącej osią zabudowy. W przeszłości był tu kościółek, który nie dotrwał do współczesności. Zostały założone w 1770 roku jako kolonia dla 15 rodzin, otrzymały wówczas nazwę Hagen na cześć ówczesnego pruskiego ministra skarbu i leśnictwa Ludwiga Philippa von Hagen.
   Powrót przez Karnin i Deszczno.

Kierunek Kostrzyn
Kierunek Kostrzyn.

Do Glinika
Do Glinika.

Grzybobrania nie będzie
Z tego grzybobrania nie będzie.

Dzieło zębów bobrów
Na Gliniku. To nie dzieło rąk ludzkich, to dzieło bobrzych zębów :).

Do Karnina
Do Karnina.

Rower:Kross Dane wycieczki: 50.84 km (19.00 km teren), czas: 03:07 h, avg:16.31 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

No, Tobie nie dorównam. I moja wiedza przyrodnicza jest dość nikła
Jorg
- 22:47 środa, 11 października 2023 | linkuj
Jakby co to fotografia przyrodnicza wciąga :)