Do doliny rzeczki Srebrnej

Piątek, 7 października 2022 | dodano: 07.10.2022

Dwa dni temu jeździłem w okolicy Kłodawy. Zainteresowała mnie wówczas dolina rzeczki Srebrnej i poprowadzony wzdłuż niej niebieski szlak pieszy.
   Rzeczka ma niewiele ponad 12 km długości, niewielki przepływ i nigdy wcześniej na nią nie natrafiłem. Nic dziwnego że nigdy o niej nie słyszałem. Szlak pieszy nadaje się jak najbardziej do jazdy rowerem, nawet można powiedzieć że jest dosyć komfortowy, choć pewien niedosyt pozostawia jego długość (chyba około 1,5 km). Miłośnicy bardziej ekstremalnych przeżyć mogą się zapuścić na nikłą ścieżkę biegnącą brzegiem bezpośrednio nad nurtem rzeczki, niestety tam z rowerem mogły by być problemy. Dolinka i meandrująca poniżej ścieżki Srebrna przypomina nieco szlak nad Santoczną w rezerwacie Zdroiskie Buki.
    Na końcu szlaku nad Srebrną wpakowałem się na jakieś rozległe wyrobisko po kopalni żwiru, a skoro po dnie poprowadzona jest droga ruszyłem w górę rzeczki. Po jakimś kilometrze natrafiłem na coś co można nazwać kotłem. Zawróciłem, ale później zobaczyłem że niepotrzebnie bo w okolicy dawnego młyna znalazłem się nad tym samym kotłem i z góry nie wyglądał groźnie, spokojnie mógłbym się tamtędy wydostać. W samym wyrobisku można byłoby urządzić znakomitą trasę krosową w ciężkim terenie i jak widać po śladach na stokach chyba niektórzy na własną rękę z tego korzystają.
   Powrót przez Wojcieszyce, Różanki, Janczewo i Santok.

Trzebiszewo, jesienna droga

Ścieżka nad Srebrną.

Kross na żwirowni
Kross na żwirowni.

Rower:Kross Dane wycieczki: 82.86 km (13.00 km teren), czas: 05:13 h, avg:15.88 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h