Zbąszyń

Czwartek, 10 marca 2022 | dodano: 10.03.2022Kategoria ponad 100 km, Wielkopolska

Szybka wycieczka do sąsiadów w Wielkopolsce. Myślałem o Zbąszyniu a wyszło jak wyszło, przy planowaniu trasy i czasu wyszedłem z błędnych przesłanek. Właściwa wycieczka rozpoczęła się sprzed cmentarza w Trzcielu. Obok muru cmentarnego ruszyłem wzdłuż dawno nieczynnej linii kolejowej z Międzychodu do Zbąszynia. Prześmiewcy twierdzą że na drzwiach wagonów tego pociągu były napisy zabraniające zbierania grzybów podczas jego biegu. Już w Trzcielu miałem pół godziny opóźnienia w stosunku do zakładanego harmonogramu Na odcinku od Trzciela do Łomnicy w lasach kryją się rozrzucone pola i zagrody dwóch wioseczek olenderskich; Prądówki i Przychodzka. W Łomnicy udało się podejść do zrujnowanego pałacyku. Podczas poprzednich wizyt dostępu broniła zamknięta brama. Zbąszyń zaliczyłem w biegu i pozostał ekspresowy powrót do domu.

Kiedyś była tu linia kolejowa
Kiedyś była tu linia kolejowa.

Kaplica na dawnym cmentarzu ewangelickim w Przychodzku
Kaplica na dawnym cmentarzu ewangelickim w Przychodzku.

Cmentarna stela z Przychodzka
Cmentarna stela z Przychodzka.

Kościół w Łomnicy
Drewniany kościół w Łomnicy.

Pałacyk w Łomnicy
Pałacyk w Łomnicy.

Dworska oficyna w Łomnicy
Jedna z dwóch dworskich oficyn w Łomnicy.

Aleja przed pałacem w Łomnicy
Aleja przed pałacem w Łomnicy.

Brama zbąszyńskiej twierdzy
Brama zbąszyńskiej twierdzy.

Rower:Kross Dane wycieczki: 123.08 km (6.00 km teren), czas: 06:46 h, avg:18.19 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Bardzo fajny pomysł z podlinkowaniem strony tego pałacu! Jestem za :)
rybka666
- 20:53 piątek, 11 marca 2022 | linkuj
Żałuje tylko że wszystko w biegu.
Pierwszy raz przyjechałem do Skwierzyny podobnym pociągiem z Krzyża. Też miałem wrażenie że jeżeli wyskoczę do Puszczy na grzyby to zdążę go dogonić pieszo. Obie linie zamknięto w mniej więcej tym samym czasie.
Jorg
- 18:09 piątek, 11 marca 2022 | linkuj
Kolejna świetna setka. Ciekawe zabytki sakralne i rezydencjonalne. Zabawna historia z tym zbieraniem grzybów podczas jazdy. Mój nieżyjący Ojciec używał dokładnie takiego samego określenia.