Na Bukowiec

Wtorek, 7 grudnia 2021 | dodano: 07.12.2021Kategoria pow. sulęciński

Zimowy wjazd na Bukowiec. Do wycieczki na Bukowiec nabrałem apetytu po przeczytaniu na fb wpisu utworzonego przez znajomego z Międzyrzecza który z grupą przyjaciół wybrał się w niedzielę na Gorajec. Gorajec jest nieco niższym (o kilka metrów), ale wymagającym nieco więcej wysiłku podczas wchodzenia, sąsiadem Bukowca. Na obydwa szczyty zabrakło czasu, musiałem wybierać, wypadło na Bukowiec. Liczyłem że być może starczy jeszcze czasu na zboczenie z szlaku do lasu cisowego rosnącego na stokach wzgórza przy drodze do Wielowsi. Ostatecznie do cisów muszę się wybrać przy innej okazji.
  Kilka lat temu przejechałem ten szlak niemal tymi samymi drogami, a więc przez Templewo i nad Jeziorami Buszno oraz Buszenko, jechałem wtedy wiosną więc zdjęcia z tamtej wycieczki wyglądają zdecydowanie weselej.
  Przejeżdżając obok Buszna mijam kilka kamieni poświęconych pamięci leśników szczególnie zasłużonych dla tych pięknych lasów. Do dziś jeszcze można na nich odczytać nazwiska Fererstack i Oblaser. Jeden z głazów mianowicie ten który jest poświęcony pamięci Otto Weddigena, kapitana niemieckiej łodzi podwodnej z roku 1914, stanowi wśród nich wyjątek.
   Bukowiec nie jest jakimś niebotycznym szczytem wznosi się bowiem zaledwie na 227 m. n.p.m., a nieco ponad 120 m. nad poziom pobliskiego jeziora Buszno  ale pomimo tego w promieniu co najmniej 100 kilometrów w lubuskim prawdopodobnie nie ma wyższego wzniesienia.
   Część szlaków rowerowych, a zwłaszcza czerwony prowadzi skrajem wędrzyńskiego poligonu gdzie w zasadzie nie powinno się wkraczać bez zgody jego komendanta. Zaryzykowałem i z rozmysłem popełniłem wykroczenie. Nawiasem mówiąc nigdy tam nikogo nie spotkałem, dziś również.
   Ścieżka na sam szczyt okazała się zbyt śliska do jazdy i kilkadziesiąt metrów musiałem pokonać na własnych nogach. Z napisu na śniegu wynika że ktoś był tu już dziś kilka godzin wcześniej,
   Powrót do domu przez Międzyrzecz. Poniżej kilka zdjęć.

Buczyny Łagowskie
Zapewne schody prowadzą do ciekawego miejsca, dziś jednak brak czasu na sprawdzanie.

Nad Buszenkiem
Nad Buszenkiem "Kamień Weddigena". Kapitan niemieckiej łodzi podwodnej Otto Weddigen wsławił się zatopieniem w 1914 r., w ciągu kilkudziesięciu minut trzech krążowników angielskich.

Śluza między Busznem a Buszenkiem
Śluza na kanale pomiędzy Busznem i Buszenkiem.

Nad Buszenkiem kamień
Przy śluzie nad Buszenkiem, kamień "Fererstack".

Nad Busznem, kierunek Bukowiec
Nad Buszenkiem, kierunek Bukowiec.

Kamień
Kamień "Vater Oblasser". Leśniczy Oblasser szczególnie dobrze zapisał się w pamięci współmieszkańców.

Rozjazd pod Bukowcem
Rozjazd do Łagowa.

Ścieżka na szczyt Bukowca
Ścieżka na szczyt Bukowca.

Na Bukowcu
Na Bukowcu.

Zjazd z Bukowca
Zjazd z Bukowca.

Rozdroże Bukowe pod Bukowcem
"Rozdroże Bukowe" pod Bukowcem.

Kamień Winnika
Kamień ku pamięci leśniczego Winnika.

Do Wielowsi
Droga do Wielowsi.

Rozdroże do Sieniawy
Rozdroże do Sieniawy.

Rower:Kross Dane wycieczki: 75.69 km (17.00 km teren), czas: 04:57 h, avg:15.29 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h