Do Mostu Bieruta

Sobota, 3 kwietnia 2021 | dodano: 03.04.2021

Dziś wyskoczyła potrzeba przejażdżki do Zemska a skoro pojawiło się okienko pogodowe zaryzykowałem przedłużenie wycieczki do Mostu Bieruta. Okienko trochę mnie zawiodło, ponieważ w drodze powrotnej dopadły mnie opady. Na szczęście w postaci śniegowej kaszki więc mało szkodliwe.
    Do mostu wybrałem rzadko używaną trasę poprzez pola w Zemsku, nad brzegiem Zalewu Bledzewskiego i cofki Obry. Most zwyczajowo nazywany Mostem Bieruta to w rzeczywistości potężny przepust rurowy, zbudowany w miejscu dawnego drewnianego mostu który w czasie kultu jednostki nosił imię Bieruta a jeszcze wcześniej na cześć cesarza Mostu Wilhelma. Na rozlewiskach Obry tuż przed mostem jeszcze w ubiegłym roku była wbita tablica informująca kajakarzy że "Tu był Most Wilhelma, potem Most Bieruta teraz jest przepust rurowy pomysłu jakieś fiuta". Most leży na leśnej trasie prowadzącej z Chyciny do przystanku kolejowego nad jeziorem Głębokim. Jak informuje międzywojenny niemiecki przewodnik, w roku 1908 cesarz Wilhelm II podczas podróży do Poznania gościł w Chycinie korzystając właśnie z tej przeprawy.

Rozlewiska Obry
Rozlewiska Obry, cofka Zalewu Bledzewskiego.

Most Bieruta
Most Bieruta, a może tylko przepust rurowy pomysłu jakiegoś fiuta?

Obieg materii
Obieg materii w przyrodzie.

Wracając do domu odwiedziłem Gorzycę i Głębokie. Z Głębokiego szosą do domu.

Rower:Kross Dane wycieczki: 41.31 km (15.00 km teren), czas: 03:00 h, avg:13.77 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Przepust rurowy jakiegoś fiuta, całkiem solidnie wygląda..