Nad Staw Goszczanowski

Czwartek, 7 maja 2020 | dodano: 08.05.2020Kategoria Puszcza Notecka

Nadleśnictwo Karwin przygotowało przed majówką nową trasę rowerową "Nad Stawem Goszczanowskim". Teren w zasadzie doskonale znany ale z nowością trzeba się zapoznać zatem w pierwszym możliwym terminie ruszam do Goszczanowa, oczywiście na przełaj przez Puszczę Notecką. Jeżdżenie na przełaj niesie w sobie ryzyko utknięcia na oranym, w sensie dosłownym. Własnie dziś utknąłem na takim odcinku świeżo przeoranym przez równiarkę.
  W samym Goszczanowie szlak rowerowy ma się zaczynać przy DW Zacisze. W tym samym miejscu bierze również początek ścieżka edukacyjna poprowadzona alejką nad brzegiem jeziora. Oznakowanie lekko mnie skołowało i w efekcie trafiłem na ścieżkę edukacyjną. Widoki na wodę wspaniałe, a nie zawracałem tylko dlatego że pamiętałem że ścieżka i tak łączy się z szlakiem przy ruinach Modrzewiowego Dworu.
   Szlak nadleśnictwa przebiega nieco inaczej niż to sobie wyobrażałem i kiedy w końcu wydostałem się na żółty szlak do Wiejc byłem przekonany że znów coś przegapiłem. Kolega który zasięgnął języka w nadleśnictwie uspokoił moje rozterki, tak miało być.
   Powrót przez Nowy Dwór. W drodze powrotnej przez Puszczę usiłowałem sprawdzić kilka moich przypuszczeń dotyczących różnic pomiędzy drogami z przedwojennych map WIG a obecną siecią dróg. Przy tej okazji zrobiłem w lesie parę zygzaków a nadal wiem tyle samo co przed próbami.

Nad Stawem Goszczanowskim
Ścieżka nad Stawem Goszczanowskim.

Był sobie dwór
Był sobie dwór...

... a zostały tylko resztki schodów
... a zostały tylko resztki schodów.

Puszczańska infrastruktura turystyczna
Puszczańska infrastruktura turystyczna.

Kościółek w Nowym Dworze
Kościółek w Nowym Dworze.

Stary zapomniany cmentarzyk
Stary zapomniany cmentarzyk na wzgórzu między Nowym Dworem, a Świniarami.

Zapomniany leśny cmentarzyk
Z starego cmentarza
Wandalizm ?
Na cmentarzu.

Nad dworskim stawem w Świniarach
Nad dworskim stawem w Świniarach.

Ławeczka nad stawem (nasi też tu byli :))

Rower:Kross Dane wycieczki: 61.96 km (48.00 km teren), czas: 04:11 h, avg:14.81 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h