Gorajec i Bukowiec

Niedziela, 3 maja 2020 | dodano: 03.05.2020Kategoria pow. sulęciński

Przeglądałem archiwalne wpisy i zauważyłem że zwykle w końcu kwietnia bywałem na Bukowcu i Gorajcu. Wypadałoby podtrzymać tradycję. Na wyprawę po górkach Łagowskiego Parku Krajobrazowego wybrało się ze mną dwóch kolegów cyklistów z Międzychodu. Miejsce zbiórki było umówione na rynku w Bledzewie. Zajeżdżam lekko spóźniony i z marszu ruszamy w trasę.
   Na pierwszy ogień poszedł leżący za Templewem przy drodze nad jeziora Buszno i Buszenko poradziecki skład głowic jądrowych. Bywałem tam kilka razy i tym razem posłużę się wpisem sprzed pięciu lat , do dziś niewiele uległo zmianie.
   Kolejny na szlaku leży szczyt Gorajca, jednego z najwyższych wzniesień w Lubuskim. Wysokość 223 m. n. p. m ale dosyć spora deniwelacja wynosząca zdaje się ok 120 m. Na Gorajcu byłem rok temu. Poza tym że ząb czasu lekko nadwerężył infrastrukturę znajdującą się na szczycie nic się nie zmieniło. Nawet zachował się ubiegłoroczny zeszyt z wpisami zdobywców.
   Podjeżdżając pod Gorajec i Bukowiec mijamy kilka pamiątkowych głazów o których wspominałem  w swoim wpisie sprzed pięciu lat z ówczesnej wycieczki na szczyt Bukowca . Z Bukowca zjeżdżamy długim zjazdem do Wielowsi i przez Żarzyn, Pieski i Kursko wracamy do Bledzewa. Koledzy pakują swoje rumaki na bagażnik i odjeżdżają do Międzychodu a ja na własnych kołach wracam do domu. Tradycji stało się zadość.

Skład pocisków jądrowych pod Templewem
Tajny skład radzieckich głowic jądrowych pod Templewem. W założeniu miały posłużyć przezbrojeniu polskich pocisków rakietowych z ładunków klasycznych na jądrowe.

Głaz Weddigena
Nad jeziorem Buszno. Głaz Weddigena, niemieckiego bohatera z I wojny światowej.

Kolejny głaz nad Buszenkiem

I dla ojca Oblassera
Kolejne głazy nad Buszenkiem. Upamiętniają leśników zasłużonych dla tych lasów.

Na szczycie Gorajca
Na szczycie Gorajca.

Kierunek Bukowiec
Kierunek Bukowiec.

Na Bukowcu
Na Bukowcu.

Bezimienny głaz na stokach Bukowca
Bezimienny głaz na stokach Bukowca.

Grobowiec rodu Buttnerów w Goruńsku
Grobowiec rodu Buttnerów w Goruńsku.

Bledzewski Rynek
Bledzewski Rynek.

Rower:Kross Dane wycieczki: 77.86 km (19.00 km teren), czas: 04:53 h, avg:15.94 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Grobowiec to już w Goruńsku, parę kroków od Bledzewa. Wcale nie jest łatwo na niego natrafić dla kogoś z zewnątrz, leży poza wioską (ok.400 m) i poza drogami.
Jorg
- 21:02 wtorek, 5 maja 2020 | linkuj
Brawo za zdoibycie dwóch najwyższych szczytów w okolicy..Głazy wszystkie ze zdjęć widziałem, umknął mi za to grobowiec..
Marecki
- 16:07 wtorek, 5 maja 2020 | linkuj
też tak mam, że tradycja często wyznacza kierunki jazdy :) piękne tereny i w dodatku bogate historycznie...