W poszukiwaniu Denkmalsteina

Niedziela, 15 grudnia 2019 | dodano: 15.12.2019

Nie dawał mi spokoju kamień- pomnik wypatrzony na mapie Messtischblattu w rejonie Trzebiszewa o którym wspominałem wczoraj. Dlatego dziś, korzystając z okienka pogodowego po obiedzie, wyskoczyłem przyjrzeć się bliżej tamtemu fragmentowi lasu.
   Kamienia, ani jakiegokolwiek pomnika nie zauważyłem chociaż sprawdziłem niemal wszystko co sterczało z ściółki. Przeważnie były to wykroty ale natrafiłem również na fundamenty dwóch baraków. Miejsce nieco dziwne na jakieś budowle mieszkalne ponieważ leży w lesie kilkaset metrów od szosy. Być może na tym odludziu istniał jakiś obóz budowniczych pobliskich schronów, a może są one późniejsze, już z czasów wojny i kwaterowano tam robotników przymusowych.  Może kiedyś dowiem się czegoś więcej od kolegów związanych z Trzebiszewem.
  Porównując mapę Messtschblattu z współczesnymi mapami z Geoportalu oraz z śladem GPS z Endomondo widzę że należałoby szukać bliżej trasy S3, a może nawet wręcz pod (lub nad) samą trasą. Obecna droga S3 jest tam poprowadzona w głębokim na kilkanaście metrów wykopie i przy jej budowie zniknął spory kawałek lasu.  Może kiedyś przy okazji sprawdzę pozostały skrawek.
   Błoto na drogach o którym wspominałem wczoraj kończyło się kilkadziesiąt metrów od skraju lasu a wewnątrz znalazłem fajne drogi spacerowe do wykorzystania na krótkie popołudniowe wypady do lasu.

Fundamenty o których wspominałem powyżej.

A tak to wygląda na mapie Messtischblattu

Rower:Kross Dane wycieczki: 22.94 km (8.00 km teren), czas: 01:50 h, avg:12.51 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h