W okolice Rzepina

Sobota, 10 sierpnia 2019 | dodano: 12.08.2019Kategoria ponad 100 km, pow. sulęciński

Mam w zapasie do odwiedzenia kilka odległych miejsc. Jednym z nich było i nadal pozostało wspomniane kiedyś na blogu przez MLJ grodzisko koło Tarnawy Rzepińskiej. W domu powinienem zjawić się ok 15-16 więc w założeniu miałem dotrzeć do Wystoku i potem leśną drogą prowadzącą w kierunku Rzepina podjechać na miejsce obejrzeć wały i wrócić przez Krzeszyce. Zgodnie z planem dojechałem tylko do Brzeźna za Sulęcinem. Najpierw nawigacja upierała się aby skierować mnie do Tarnawy przez Świebodzin, a kiedy już pogodziła się z jazdą przez Sulęcin usiłowała mnie wysłać do Torzymia. Ostatecznie gdybym jeszcze przed Brzeźnem zaglądnął w mapę to nie byłbym zdziwiony że znalazłem się w Kownatach pod Torzymiem tylko nieco z innej strony niż sugerowała nawigacja. W tym momencie stało się jasne że rezerwa czasu na szukanie grodziska została wyczerpana, pozostało przedrzeć się DK 92 do Boczowa i zawrócić do domu.
   Być może przy odrobinie szczęścia i bezbłędnym podejściu udałoby się od strony Tarnawy lub Starościna dotrzeć do wspomnianego grodziska. Okazało się że najbliższa od Tarnawy przeprawa przez Ilankę znajduje się tuż przed Rzepinem, a na domiar złego w miejscu w którym należało się rozglądnąć nad jakąś dróżką prowadzącą do celu rozwarstwił się pancerz linki od przedniej przerzutki i łańcuch zjechał na najmniejszą zębatkę. W oczy zajrzała perspektywa jazdy w ślimaczym tempie przez ok 60 km. Przy pomocy klina z kawałka ułamanej gałęzi udało się przerzutkę ustawić na środkową zębatkę, i zacząłem jazdę w kierunku domu. Muszę powiedzieć że prowizorka wytrzymała całą drogę, a patyk wyrzuciłem dopiero w domu podczas wymiany pancerza.

Majaland Kownaty od zaplecza
Park rozrywki "Majaland" w Kownatach - widok od strony głębokiego zaplecza (drogi do Torzymia).

Rynek w Torzymiu
Rynek w Torzymiu.

Lubuskie Centrum Pulmonologii - dawne koszary
Lubuskie Centrum Pulmonologii w Torzymiu - dawna siedziba dowództwa i koszary pododdziałów 19 Dywizji Zmechanizowanej.

Dolina Ilanki
Egzotyczna dolina Ilanki.

Kościółek w Wystoku
Kościółek w Wystoku. Stan jak widać na fotografii.

Poewangelicki kościół w Lubieniu
Poewangelicki XIX-wieczny kościół w Lubieniu. Budowla zauroczyła mnie od czasu kiedy zobaczyłem ją po raz pierwszy.

Rower:Kross Dane wycieczki: 142.37 km (10.00 km teren), czas: 08:43 h, avg:16.33 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h