Lubikowo

Piątek, 9 sierpnia 2019 | dodano: 09.08.2019Kategoria gm. Przytoczna

Nie dawało mi spokoju te grodzisko nad Jeziorem Rokitniańskim z poprzedniego wpisu. Dziś zajrzałem w miejsce które od biedy mogło by być grodziskiem. Jest to pagórek nad jeziorem, dawniej kiedy poziom jeziora był o tyle wyższy że łączyło się z Lubikowskim pagórek mógł być wyspą.
   Reszta jazdy to błąkanie się po polnych drogach w przestrzeni zamkniętej pomiędzy Rokitnem, Lubikowem i Przytoczną. Przy okazji odkryłem plantację drzew tlenowych w Przytocznej. Drzewo oxytree jest czymś z czym wiązane są podobne nadzieje jak kiedyś z barszczem Sosnowskiego. Wynik jest jeszcze trudny do przewidzenia. Zdaje się że  przyrodnicy podchodzą do eksperymentu z tymi drzewami z dużą nieufnością.

Kaplica w polach pod Rokitnem
Kaplica w polach pod Rokitnem.

Plantacja drzewek tlenowych w Przytocznej
Plantacja drzewek tlenowych w Przytocznej.

Rower:Kross Dane wycieczki: 52.15 km (21.00 km teren), czas: 03:48 h, avg:13.72 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h