Santok

Piątek, 15 marca 2019 | dodano: 15.03.2019Kategoria gm. Santok

Serwis pogodowy z którego zazwyczaj korzystam ma skłonności do zapowiadania znacznie gorszej pogody niż później okazuje się w praktyce, więc kiedy dziś do 18 miało być tylko pochmurno po cichu zakładałem że może będą nawet jakieś przejaśnienia.
    Trasa miała być niemal rytualna jak na piątkowe popołudnie, oczywiście Gorzów przez Santok. Do santockiego mostu nad Notecią wszystko toczyło się według planu, jedyne co przyspieszyło to opady deszczu. Z początku myślałem że aura tylko się ze mną droczy i zaraz przejdzie, niestety nie przeszło a nawet zaczęło się rozkręcać. Kilometr za Santokiem skapitulowałem. Kalkulacja była oczywista; jeżeli nie przerwę jazdy a deszcz nie ustanie będę mókł przez co najmniej dwie godziny, jeżeli zawrócę to najwyżej przez jedną. Zawróciłem i myślę że była to decyzja słuszna, deszcz co prawda po godzinie zamienił się w rzadki kapuśniaczek ale za to uniknąłem jazdy po zmroku :-).
   Kilka zdjęć z okolic Santoka:

Ujście Noteci (z lewej) do Warty (z prawej)
Ujście Noteci (ta z lewej) do Warty (ta z prawej. W XVII wieku po katastrofalnej powodzi koryto Warty przesunęło się o kilkaset metrów na wschód. Grodzisko santockie znajdujące się dotychczas w widłach rzek po powodzi znalazło się na lewym brzegu Warty.

Pagórek na drugim brzegu to średniowieczne grodzisko w Santoku
Pagórek na drugim brzegu rzeki to średniowieczne grodzisko w Santoku.

Muzeum grodu
Muzeum grodu.

Gastronomia w Santoku
Gastronomia w Santoku.

Okolice Gościnowa
Okolice Gościnowa.

Kwitnąca olcha
Kwitnąca olcha - wiosna idzie :-)

Rower:Kross Dane wycieczki: 53.44 km (7.00 km teren), czas: 03:37 h, avg:14.78 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h