- Kategorie:
- gm. Bledzew.61
- gm. Brójce.3
- gm. Deszczno.15
- gm. Miedzyrzecz.62
- gm. Przytoczna.37
- gm. Pszczew.35
- gm. Santok.34
- gm. Skwierzyna.31
- Gorzów.27
- kierunek Kostrzyn.9
- Lubniewice.21
- Łagów.10
- MRU.51
- Nowa Ameryka.1
- okolice Trzciela.18
- ponad 100 km.196
- ponad 200 km.7
- pow. gorzowski.19
- pow. międzychodzki.51
- pow. nowotomyski.4
- pow. słubicki.5
- pow. strzelecko-drezdenecki.32
- pow. sulęciński.67
- pow. świebodziński.28
- Poznań.4
- Puszcza Drawska.8
- Puszcza Gorzowska.8
- Puszcza Notecka.65
- Puszcza Rzepińska.5
- Rodzinne strony.7
- Stare nekropolie i mauzolea.13
- Szamotuły.1
- Wielkopolska.43
- Zachodniopomorskie.10
- Zbąszynek.2
W lasy za Obrę
Niedziela, 20 stycznia 2019 | dodano: 20.01.2019Kategoria MRU
Piękny poranek z słońcem i szadzią na drzewach skusił mnie na króciutki wypad za Obrę. Z racji że przeprawiałem się za rzekę w Starym Dworku chciałem zamieścić kilka zdjęć dla ewentualnych miłośników miejscowych obiektów fortyfikacyjnych.
Dla miłośników fortyfikacji MRU - działający forteczny most obrotowy pod Starym Dworkiem. Poza zerwaną przeciwwagą pozwalającą obracać przęsło automatycznie mechanizm jest sprawny i dwóch ludzi jest w stanie w ciągu kilku minut obrócić przęsło w poprzek kanału.
Parking przed Pz.W. 875 przy skrzyżowaniu szos, Gorzów - Skwierzyna - Kostrzyn n/O. Za drogą widać bloki betonowe wydobyte podczas przebudowy skrzyżowania. Osadzone w nich bariery z stalowych szyn ograniczały szerokość drogi i nie pozwalały na zepchnięcie z niej blokujących dalszy przejazd uszkodzonych pojazdów przeciwnika.
Pz.W 875. Blok wejściowy z kazamatą obrony wejścia. Dwukondygnacyjny panzerwerk jest najlepiej zachowanym obiektem na północnej części MRU. Górna kondygnacja jest mocno zniszczona, nawet z zewnątrz widać potężne mury o 1,5 metrowej grubości rozszczepione i przesunięte przez eksplozję materiałów wybuchowych. Natomiast dolna kondygnacja zasypana jedynie gruzem ze zburzonych ścian jest w miarę czytelna. Do wnętrza można się przedostać przez dół pułapkę lub uszkodzony pancerz kazamaty obrony wejścia.
Garaż na działko ppanc z kazamatą chroniącą działko umieszczony nietypowo ponieważ na dolnej kondygnacji bunkra. W innych tego typu schronach na MRU wejścia, kazamata flankująca i garaż sąsiadują ze sobą zazwyczaj na jednej kondygnacji.
Zachowany wykop którym obsługa wyprowadzała działko ppanc. z garażu na stanowisko ogniowe.
Widok z Pz.W. 875 na współczesne skrzyżowanie dróg Skwierzyna-Gorzów-Kostrzyn.
Fundament zapory drogowej wydobyty spod jezdni podczas przebudowy skrzyżowania dróg Skwierzyna-Gorzów-Kostrzyn. Na poziomie jezdni znajdowała się górna powierzchnia zapory, szyny wstawione w gniazda skutecznie blokowały drogę. Podczas przebudowy skrzyżowania zmieniono rzędne jezdni i spod dawnej nawierzchni drogi wyłonił się olbrzymi betonowy blok przeniesiony później na pobocze ronda.
Rower:Kross
Dane wycieczki:
24.64 km (9.00 km teren), czas: 01:32 h, avg:16.07 km/h,
prędkość maks: 0.00 km/hTemperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: (kcal)
K o m e n t a r z e
Rozumiem ... że ten betonowy "krzyż" jest już na drodze do Kostrzyna.
Oraz reszta tych fortyfikacji również ?
pozdrawiam Jurek57 - 14:34 poniedziałek, 21 stycznia 2019 | linkuj
Oraz reszta tych fortyfikacji również ?
pozdrawiam Jurek57 - 14:34 poniedziałek, 21 stycznia 2019 | linkuj
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!