Do Strzelec Krajeńskich

Sobota, 15 grudnia 2018 | dodano: 15.12.2018Kategoria ponad 100 km, pow. strzelecko-drezdenecki

Wybrałem się do Strzelec Krajeńskich z różnymi pomysłami które ostatecznie spaliły na panewce, ostała się jeno przejechana trasa. Po pierwsze, miałem zamiar wypuścić się w okolice Pławina i Starego Kurowa. Jadąc drogą 157 zlekceważyłem drogę do Błotna, a potem wypatrywałem jakiegoś zjazdu na prawo i w ten sposób dotarłem do Sierosławic graniczących z Zwierzynem, w tym momencie Pławin i Kurowo zostały już za plecami. Po drugie, zamierzałem powałęsać się trochę po Strzelcach, tu wrogiem okazał się czas. Ostatecznie dobrze że przegapiłem Pławin, na pewno wracałbym przez Strzelce i zamiast o siedemnastej wylądowałbym w Skwierzynie jakieś dwie godziny później.

Dworzec w Zwierzyniu
Dworzec w Zwierzyniu. Zbudowany od nowa po katastrofie z lipca 2011. W poprzedni dworzec uderzył zwolniony lekkomyślnie z hamulców w pobliskich Owczarkach skład wagonów z kruszywem. Wagony wykoleiły się na terenie dworca zabijając trzy osoby i uszkodziły stary budynek.

Mury miejskie w Strzelcach
Mury miejskie w Strzelcach. W wnęce baszty niedawno odsłonięta brązowa makieta średniowiecznych Strzelec.

Brązowa makieta średniowiecznych Strzelec Krajeńskich
I sama makieta.

Strzelecki rynek
Strzelecki rynek.

Kolegiata strzelecka
Dawny kościół farny. Dziś pozostaje zdegradowany do roli kościoła filialnego.

Rower:Kross Dane wycieczki: 108.20 km (0.00 km teren), czas: 06:29 h, avg:16.69 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h