Nad jezioro Łąkie

Sobota, 14 października 2017 | dodano: 14.10.2017Kategoria Puszcza Notecka

Dziś szansa do wyskoczenia na rower pojawiła się dopiero po piętnastej. Nie miałem ochoty na jakieś rejony bliższe cywilizacji stąd pomysł na obejrzenie jeziora Łąkiego w jesiennej szacie. Dzień w ogóle był jakiś szary a nad jezioro leżące w głębi Puszczy Noteckiej w pobliżu Gościmia mam ok 30 km. Kiedy dotarłem do celu zaczynała się już szarówka więc powrót tradycyjnie po zmroku.

Nad Starą Wartą - okolice przepompowni Świniary
Nad tzw. Starą Wartą - okolice przepompowni Świniary.

W drodze do Nowego Dworu
W drodze do Nowego Dworu.

Jezioro Łąkie wieczorem
Jezioro Łąkie wieczorem.

Rower:Kross Dane wycieczki: 71.43 km (22.00 km teren), czas: 03:48 h, avg:18.80 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Tak, tam od strony puszczy jest wysoki i stromy brzeg. Na Starej Warcie były kiedyś prowadzone jakieś roboty, indagowani tubylcy nie bardzo potrafią powiedzieć co tam robiono twierdząc że przekopano nowe koryto które nieco wyprostowało bieg rzeki. Na pewno jest to starorzecze przystosowane do odprowadzania wody z pobliskiej przepompowni.