W pszczewskie lasy, po raz kolejny.

Piątek, 2 czerwca 2017 | dodano: 03.06.2017Kategoria gm. Pszczew

Nie dawał mi spokoju ten św. Hubert którego ominąłem dwa dni temu, zatem przy najbliższej okazji wybrałem się w pszczewskie lasy. Dziś trochę inny wariant trasy, starałem się unikać bardziej piaszczystych odcinków. Tak całkowicie do końca ta sztuka się nie udała. Na odcinku Kalsko- Kuligowo wpadłem w sypkie piaski z jakimś twardym podłożem, samochody jeździły po tym bez problemu, dla rowerów okazało się za grząskie.
  Zajrzałem nad jezioro Głęboczek. Kieruje do niego tablica przymocowana na przydrożnym drzewie. Słyszałem że przez Głęboczek przepływa jakaś struga odprowadzająca część nadmiaru wód z jeziora Lubikowskiego. Lubikowskie ma więc dwa odpływy; z których jeden wpada do Warty na wysokości Krasnego Dłuska zaś drugi do Obry pod Kuligowem. W ostatecznym rozrachunku po przepłynięciu ok 50 km też trafi do Warty ale kilka kilometrów niżej.
 Tym razem na Huberta natrafiłem bez problemów. Natomiast droga wskazywana przez drogowskaz za jego plecami okazała się drogą do Kuligowa a nie Stołunia, jednak po pewnych doraźnych korektach dotarłem również do Stołunia. Dalsza jazda do Zielomyśla również po drogach żwirowych. Powrót do Skwierzyny szosą krajową nr 24 z TIR-ami na plecach.

Kuligowo - Jezioro Głęboczek
 Jezioro Głęboczek.

Kuligowo - pałacyk
Kuligowo - skromna chałupka.

Kuligowo - ku pamięci mieszkańców poległych na frontach I wojny światowej
Kuligowo -  monument wystawiony w latach 20-tych ubiegłego wieku ku pamięci mieszkańców Kuligowa i Marianowa poległych na frontach I wojny światowej. Kilka nazwisk i imion ewidentnie polskich.

Pszczewski św. Hubert
Pszczewski św. Hubert.

Rower:Kross Dane wycieczki: 70.23 km (32.00 km teren), czas: 04:07 h, avg:17.06 km/h, prędkość maks: 0.00 km/h