Do Międzyrzecza przez Rokitno

Środa, 11 maja 2016 | dodano: 11.05.2016

Właściwie miałem zamiar zrobić dziś rekonesans nad jeziora znajdujące się w lasach pomiędzy Muchocinem, Strychami i Wartą, a szczególnie chciałem spenetrować otoczenie Jeziora Winnogórskiego położonego tuż za Strychami. Wystartowałem z domu po siedemnastej i dopiero w drodze do Przytocznej oszacowałem że prawdopodobnie zabraknie mi na to mniej więcej jednej godziny. Więc plany trzeba zrewidować, skręcam na Rokitno. W planach pojawiają się Białe Łąki nazywane też Brzozowym Ługiem, mała leśna osada pod Międzyrzeczem.

Tuż za rogatkami Skwierzyny. Przytoczna zaprasza

Przed jedną z stacji Kalwarii Rokitniańskiej.

Za Kalskiem podjąłem próbę dotarcia do Białych Łąk. Leśna droga z której zazwyczaj korzystałem dziś otoczona stosami drewna, przesuszona i rozjeżdżona przez samochody zamieniła się w piaskownicę. Kilkaset metrów walki z przeciwnościami i nastąpił upadek morale, przestałem liczyć że za kolejnym zakrętem będzie lepiej. Zawracam, pozostaje jeszcze możliwość przedarcia się przez las na wysokości osady Kwiecie lub jazda do Międzyrzecza. Ostatecznie dotarłem do Międzyrzecza i wróciłem do domu najpopularniejszą drogą, czyli dawną trójką.
 Jeziora muszą jeszcze poczekać. A dziś miałem niemal puste drogi, wokół wiosenną zieleń, na łąkach przed Kalskiem cykające świerszcze , śpiewające ptactwo, sielankowe krajobrazy, słowem pełen relaks.

Rower: Dane wycieczki: 44.94 km (1.00 km teren), czas: h, avg: km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Puste drogi, świerszcze, relaks... w Gorzowie ciężko znaleźć tak puste drogi, stąd też ucieczki do lasów. Tam jeszcze jakaś sarenka przebiegnie przed Tobą i buzia sama się uśmiecha.