Dzis wszystkie drogi prowadzą do Santoka

Sobota, 7 maja 2016 | dodano: 08.05.2016Kategoria gm. Santok, Puszcza Notecka

Sobota została spędzona na luzie, darowałem sobie dalszą samotną wyprawę, dziś robiłem frekwencję na zlocie cyklistów w Santoku. Trochę na krzywy ryj uczestniczę w różnych imprezach podczepiając się czasem do SSC. Dopiero w drodze do Santoka dowiedziałem się że właśnie biorę udział w Rajdzie Gwiaździstym "Rowerem do Santoka".

Skwierzyna z punktu widokowego na skraju Puszczy Noteckiej

Droga do Warcina

Przydrożne stawy

Regulamin rajdu wymagał dostarczenia zdjęć z trasy, właśnie dla tych zdjęć zrobiliśmy trochę zygzaków. Wszystkie te drogi przemierzyłem wcześniej już wielokrotnie, czasem jednak mija się niektóre obiekty nie zwracając na nie uwagi. Tak było z potężnym dębem o obwodzie 6,5 m na cmentarzyku w Gościnowie.

"Kriegerdenkmal" na cmentarzu w Gościnowie

W przeciwległym narożniku cmentarza potężny pomnikowy dąb.

Nigdy również nie zbaczałem do Izby Edukacji Leśnej w Dobrojewie.  Odwiedzenie tego miejsca mogę polecić z czystym sercem każdemu turyście przejeżdżającemu pobliską szosą 159 Skwierzyna-Drezdenko. W izbie urządzonej w starym budynku gospodarczym państwo Kaczorowscy, małżeństwo leśników pasjonatów zgromadzili ekspozycję dotyczącą historii leśnictwa, mundury, dokumenty oraz narzędzia i sprzęt którym posługiwali się pracownicy leśni. W osobnym budynku p. Kaczorowski zebrał kolekcję jednośladów którymi leśnicy dojeżdżali do odległych miejsc pracy. Obok leśniczówki można również obejrzeć ekspozycję starych maszyn rolniczych. Życzliwi gospodarze chętnie poświęcają swój czas zwiedzającym.

Najświeższy nabytek.  Zainteresowanie zwiedzających zrozumiałe :).

Motorem i głównym gospodarzem imprezy w Santoku był pan Marek Skrobański wielki pasjonat turystyki rowerowej. Nieskromnie muszę się pochwalić że drużyna do której się podczepiłem została oceniona bardzo wysoko zajmując w współzawodnictwie I miejsce. Stosowny dyplom i puchar liderowi zespołu wręczył wójt gminy Santok.

W tym miejscu łączą się Noteć i Warta, dwie największe rzeki Wielkopolski.

Urząd Gminy w Santoku.

Most na Noteci.

Dzisiejsze trofea SSC

Rower: Dane wycieczki: 57.48 km (11.00 km teren), czas: h, avg: km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

A właśnie nie. Zdjęciami chwalił się tylko lider zespołu. Pozostali robili zdjęcia na swoje potrzeby.
Jorg
- 15:58 niedziela, 15 maja 2016 | linkuj
Widziałem plakat z tego rajdu. Genialny pomysł, fajnie miejsca odwiedziłeś no i gratuluję miejsca. Mam nadzieję, że i Twoje zdjęcia miały wpływ na końcowy triumf ;)