Nad Głębokim

Sobota, 6 lutego 2016 | dodano: 07.02.2016

W minionym tygodniu prześladował mnie pech. Miałem dwie próby wyjazdu, obie zakończone falstartem. W rezultacie teraz mam nowe dwie dętki i jedną oponę. Dziś wydawałoby się że zła passa wreszcie się skończyła, i tak byłoby gdybym jeszcze pomyślał wcześniej o załadowaniu baterii telefonu.
  Dziś sprawdziłem dokąd prowadzi niebieski szlak rowerowy na który można wjechać naprzeciwko zjazdu do Rojewa. Ciekawość zaspokoiłem objeżdżając jezioro Głębokie od strony zachodniej. Przy przystanku kolejowym w Głębokim szlak skręca do Gorzycy. Dziś Gorzycę sobie odpuściłem, jeździłem już tamtędy kilkakrotnie. Dawno natomiast nie byłem w Białych Łąkach, dziś można byłoby sprawdzić czy nie zapomniałem drogi.
  Białe Łąki a właściwie poprawnie Brzozowy Ług, osada zagubiona w lesie na wysokości jez. Głębokie po przeciwnej stronie drogi S3, formalnie jest to przysiółek oddalonego o kilka km. Kalska. Podobno przed 1945 r. znajdowała się tu stacja radiowo - nadawcza III Rzeszy, po wojnie osada leśna oraz siedziba nadleśnictwa, dziś tylko osada. Po przeciwnej stronie lasu wydostałem się na szosę Międzyrzecz - Rokitno. Z Rokitna jeszcze kilka kilometrów po różnych drogach terenowych i wracam do domu.

Zdjęcie pokazuje jak bardzo spadł poziom wód gruntowych. Zwykle ten teren był pod wodą co pokazują korzenie drzew.

Kierunek Brzozowy Ług.

Zabudowania Brzozowego Ługu.

Kalsko.

Rower: Dane wycieczki: 43.71 km (19.00 km teren), czas: h, avg: km/h, prędkość maks: 0.00 km/h