Na przełaj przez puszczę

Środa, 8 kwietnia 2015 | dodano: 08.04.2015

Dałem się po pracy namówić na kolejny wyjazd. Dziś jeździmy po przeciwnej stronie miasta. Początkowo w kierunku Świniar i Nowego Dworu. W polu przed Świniarami spaceruje pierwszy bocian w tym roku. Rzecz jasna pierwszy którego widziałem osobiście.

Pierwszy tegoroczny "klekot"

W Nowym Dworze zrodził się pomysł aby przebić się przez Puszczę Notecką na przeciwległy skraj do Lipek Wielkich. Puszcza na tej wysokości ma około 18 km szerokości. Po drodze mijamy oczko które na mapie z lat trzydziestych nosi nazwę Mazädel See. Pewnie wcześniej nosiło poczciwe miano Moczadła, na współczesnej mapie bez nazwy. Przy drodze fundamenty domku myśliwskiego. W dalszej drodze mijamy jeszcze jeden ślad po osadzie i leśniczówce Jabłonka

Zarastające "Mazädel See"

Następny przystanek dopiero w Lipkach. Właśnie mija 19-ta, najwyższy czas wracać prosto do domu.

W Lipkach Wielkich

W Dobrojewie w przydrożnym rowie skończył żywot borsuk pechowiec. To już któryś z kolei na tym odcinku

Rower: Dane wycieczki: 56.00 km (19.00 km teren), czas: h, avg: km/h, prędkość maks: 0.00 km/h