Szlakiem wiat przystankowych

Czwartek, 2 kwietnia 2015 | dodano: 02.04.2015

Od kilku dni bardzo dynamiczna pogoda nie pozwala na wyjazdy dalsze niż po zakupy do Biedronki, dziś jednak zostałem poproszony o wyjazd do Zemska. Zaryzykowałem jazdę dłuższą drogą przez Popowo. Udało się ją przejechać bez przemoczenia, a zawdzięczam to dwóm wiatom przystankowym oraz sklepowi. Pierwsza fala opadów dopadła mnie jeszcze w Skwierzynie, znalazłem schronienie w przydrożnym sklepie. Wiata przy remizie w Popowie pozwoliła przeczekać kolejną małą zamieć.

Na rozdrożu przed wiatą istnieje trójkątny placyk z kapliczką. Kilkakrotnie natknąłem się w internecie na informację że w przeszłości w tym miejscu znajdował się cmentarz ewangelicki. Za cmentarzem przemawiałyby zachowane kamienne słupki ogrodzenia, jednak nie jest on zaznaczony na żadnej starej mapie. Na podobnym rozdrożu ale po przeciwnej, zachodniej, stronie wioski znajduje się czynny do dziś cmentarz komunalny. Za kapliczką widoczne zabudowania stacji kolejowej.
   Po zamieci Słońce wyszło na kilkanaście minut. Zdążyłem w tym czasie przejechać do Zemska i znów przed deszczem ratuje mnie miejscowy przystanek - wiata.
   Powrót do Skwierzyny przez Stary Dworek. Tym razem bez opadów wytrzymało nieco dłużej i dlatego pozwoliłem sobie na parę dodatkowych kilometrów. I pewnie jeszcze pozwoliłbym sobie na więcej gdyby nie kolejna powtórka z śniegiem i deszczem.

Rower: Dane wycieczki: 40.00 km (0.00 km teren), czas: h, avg: km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Jak te przystanki i obyczaje w Wielkopolsce są podobne do lubuskich :) U nas również z ścian uzyskasz wszelkie informacje towarzysko-obyczajowe. Już nie pamiętam kiedy i gdzie widziałem rozkład jazdy, przecież miejscowi i tak wiedzą kiedy i co stamtąd odjeżdża.
Jorg
- 20:11 piątek, 3 kwietnia 2015 | linkuj
Skąd ja to znam. Też ostatnio pojeździłem trochę szlakiem przystankowym ;))